Monday, December 5, 2011

Baik dan Buruk

hari ini seperti biasa, ditemani sepasang cahayamataku,peneman hari-hari cuti ku. Aku bersyukur kerana Allah memberikanku kehidupan yang sudah cukup buatku. seusia 27 tahun, aku sudah ada rumah yang selesa, kereta yang berguna, suami yang penyayang, anak-anak yang menghiburkan. Alhamdulillah...Kadang-kala merasa berdosa bila terdetik di hati ingin hidup lebih mewah, lebih selesa. seolah-olah Allah belum mencukupi apa yang selayakkanya bagiku. Semoga aku sentiasa tersedar bahawa bukan semua apa yang aku inginkan adalah terbaik buatku, sebaliknya apa yang Allah berikan itulah yang terbaik buatku. Kadang kala melihat sesuatu yang baik, aku terasa mahu sangat ia dalam tanganku. sedangkan yang baik pandangan manusia itu belum tentu baik pada pandangan Allah. Ayuh thurayya, sentiasa ingat bahawa : apa-apa yang aku benci belum tentu buruk buatku, dan apa-apa yang akau suka bukan tentu baik untukku!!!

No comments: