Wednesday, March 9, 2011

Tunangmu sedang menunggu...



Buat anak-anak remaja yang sedang berbunga hatinya dengan cinta..meh baca dan renungi kata-kata ustazah sebentar…
Tidak dinafikan menjadi remaja memang manis..kalau tidak, masakan ada istilah sweet 13, sweet 15 dan sweet 17? Semuanya manis bukan? Tapi usahlah terleka dengan kemanisan umur itu, kerana dengan usia itulah kita akan ditanya di akhirat kelak.
Semua orang pernah merasa muda remaja..ada yang menggelarnya zaman suka-suka..zaman enjoy-enjoy ,sebelum masuk ke alam dewasa. Alam ini juga selalu mengaitkan remaja dengan cinta.virus hati yang kadang kala membawa penyakit yang tenat buat mereka.melainkan dengan perlindungan ubat antibiotic IMAN melawan virus ini, barulah seseorang remaja terselamat dari jangkitan virus tersebut. Bercinta di alam ini tidak salah, Cuma cara bercinta dan dengan siapa kita bercinta yang menentukan cinta tu betul atau salah.
Kita sebenarnya telah bertunang sejak dalam perut ibu. Tidak percaya? Bukankah kita percaya bahawa jodoh, rezeki dan maut kita telah Allah tentukan sejak ditiupkan roh dalm usia kandungan ibu kite 4 bulan? Nah,,,itu maksudnya,,sejak detik itu kita sebenarnya dah ada TUNANG. Cuma siapa & bagaimana kita berjumpanya yang belum diketahui sehinggalah sampai masanya. Kalaulah semua orang sedar tentang ini, pasti mereka tidak akan suka-suka menyintai orang..tidak akan senang-senang menerima cinta orang..dan lebih dari itu, tidak akan mudah menyerahkan jiwa dan dara atau ‘terunanya’ pada orang lain yang belum tentu dia jodohnya.
Jadi, agak-agak tunang anda sedih tak bila dia tahu kamu bercinta dengan orang lain? Agak-agak kamu sendiri, sedih tak bila tahu tunang kamu bercinta dengan yang lain? Erm…peliklah kalau semua jawapan pada soalan ustazah tadi ‘tidak’. Dan kalau jawapannya tidak, memanglah..memang dunia nak kiamat!

5 comments:

BiruGirl said...

like byk kali,,~ :D

~Lestari Iman~ said...

syukron ya asma..^_^

fathah fasihah said...

suke nyeeee :)

BiruGirl said...

x perlu sykron utk menge"LIKE" .. papepn ,, afwan ustzh .. >.<

akumann2803 said...

salam thurayya...info yg sgt baik utk remaja dan dewasa...salam perkenalan di alam maya... suteraungu87.blogspot.com