Friday, June 22, 2012

masa itu meninggalkan kita

assalamualaikum..

lama benar rasenye tak menjenguk sesawang yang hampir bersawang ni...hihi..alhamdulillah, Allah masih lagi memberi kekuatan agr terus meneruskan mencoret sesuatu yang berharga, dengan harapan semoga ia memberi manfaat buat sesiapa yg sudi membacanya.

masa berlalu dengan pantas sekali...sedang kita selalu lupa yang masa sebenanrnya sedang cuba meninggalkan kita. bagi yang tak sedar, mereka kan ketinggalan. begitu juga bagi diri yang menaip ini.terasa kerja dan amanah itu lebih banyak daripada masa yang ada..kadang kal rasa tak cukup 24 jam. tapi kita sebagai manusia seharusnya kena pandai mencuri masa...hanya orang yang mengetahui harga masa yang akan menghargai masa.

umur yang semakin meningkat sebenanrnya semakin hari semakin menghampiri hari kematian yang semua manusia tidak tahu. hati kadang kala akan tersedar apabila terdengar berita kematian seseorang kenalan..tidak lama selepas itu, hati kembali alpa. begitulah fitrah manusia , sehinggalah waktunya tiba. sejauh mana bekalan yang dikumpul itu baik dan mencukupi? hanya mereka yang muhasabah diri dan sedar akan merubah kehidupannya...

semoga kesedaran yang timbul akan berpanjangan dan sentiasa menyedarkan kita tiap kali kita leka..wallahu A'lam...

No comments: